Tuesday 15 May 2012

MARA Kuala Lumpur


Selasa minggu lepas aku berurusan dengan pihak MARA (loan masa aku buat Master dulu..grade 2003). Bukan apa..maklumlah degil malas nak bayar..kalau bayar pun setahun sekali je. Tapi  AlhamduliLlah, sepanjang tahun 2011 - sekarang ni aku dah bayar konsisten tiap-tiap bulan. Dah nama pun hutang..sebagai muslim, hutang tetap kena bayar betul tak. Lagi pun MARA ni
kan untuk orang Melayu, jadi wajiblah kita tolong saudara kita..
Aku pergi ke MARA ni untuk memohon pengurangan. Berdasarkan dari perbualan dengan pegawai MARA tu..aku layak mendapat potongan 50% dari jumlah loan. Wah!! ok lah tu.. kalau dapat potongan ni..hutang aku tinggal lagi 9K lebih..sebab dah banyak juga aku bayar sebelum ni.. Apa pun syukur... 
Jadi kepada sesiapa pernah jadi anak MARA.. pergilah try..manalah tahu dapat kurang ke..jadi biasiswa ke.. Wife orang paling beruntung..loan dia masa degree convert jadi scholar...
Oklah tunggu post seterunya ya...

No comments:

Post a Comment