Wednesday 23 May 2012

Anggur Malaysia???




Post kali ini aku nak kongsi tentang pokok anggur. Tahun 2009-2010 aku pernah terjebak dalam bisnes berkaitan anggur ini. Bisnes aku fokus kepada penyediaan anak pokok anggur. Sambutan memang menggalakkan...permintaan pokok anggur sangat-sangat tinggi. Aku pernah bekalkan anak pokok anggur sehingga 200-300 pokok pada satu-satu masa...biasanya dalam sehari purata dalam 15-20 pokok. Harga 1 anak pokok
RM25 - RM50 dan pokok dewasa RM100-RM500. Masyukk bisnes ni...cuma perlukan kepakaran untuk membuat anak pokok daripada keratan batang. Tapi bisnes ni tak tahan lama...sebab rakan kongsi aku tak fokus untuk teruskan (skill buat anak pokok ada pada dia).
Di sini aku kongsikan gambar-gambar anak pokok (di bawah brand company aku) dan pokok anggur yang dah berbuah di halaman rumah aku..best juga bila dah berbuah.. Sebenarnya kalau nak makan anggur boleh je beli...tapi bila kita ada pokok yang berbuah sendiri..perasaan tu lain macam je seronoknya.. Pokok anggur yang aku ada dari spesis Isabella, IAC dan Black Opal.  

No comments:

Post a Comment