Monday 28 May 2012

Kenangan 28 Mei 2010


Sebahagian jemaah di hadapan Masjid Taneem
Pada 28 Mei 2010 (dua tahun yang lalu) merupakan tarikh yang besar maknanya dalam hidup aku. Pada tarikh tersebut aku menyambut ulang tahun perkahwinan  yang ke-6 di hadapan Ka'abah. Pada tahun tersebut aku dan isteri telah menunaikan umrah dan inilah kali pertama kami menjejakkan kaki di Mekah. Sungguh tak terkata indahnya perasaan kami ketika berada disana
dan tak dapat saya gambarkan dengan perkataan. Tidak ada satu perkataan yang dapat aku wakilkan betapa indahnya perasaan tersebut. AlhamduliLlah, besar sungguh nikmat yang telah Engkau limpahkan kepada hambamu ini. 
InsyaAllah aku akan usahakan untuk membawa isteri, anak-anak serta kedua ibubapa aku untuk ke sana dalam masa terdekat ini. Aku teringin nak luangkan masa bersama orang-orang yang aku sayangi ini disana.
Ya Allah, kau permudahkanlah segala usaha dan perjalananku untuk ke sana.
Kau jemputlah aku serta keluarga ku, Ya Allah. Sesungguhnya kerinduanku terhadap Baitullah dan Rasulmu amat mendalam. Kau terimalah permintaanku, Ya Allah Ya Rabbal'alamin...    

No comments:

Post a Comment