Monday 16 April 2012

Kesian Cikgu...



Sabtu lepas aku ikut wife aku pegi sekolah dia untuk hias makmal komputer. Wife aku jadi penyelaras ICT kat sekolah dia...dahlah kena mengajar kena pulak jaga lab...jadi aku pun jadi sukarelawan untuk berbakti kepada wife aku dan sekolah..Kesian wife aku...banyak keje kena buat..sapa kata cikgu tak banyak keje.. Cuba korang bayangkan, kelas pagi - tgh hari..bukan ajar
sorang tapi 40 ORANG satu kelas...korang jaga anak 3-4 orang pun dah pening...ptg pulak nak tanda buku..bukannya sikit klau dah 1 kelas 35-40 orang..tu baru 1 buku & 1 kelas... Buku tu plk boleh katakan hari-hari student buat keje... Pastu ada yang kata cuti sekolah lama...hello..cuti tu memang lama tapi kalau hari sekolah biasa cikgu tak boleh suka-suka cuti..cuti tahunan pun 7 hari je..tu pun biasanya boleh guna 2-5 hari...kalau time cuti seminggu biasanya ada kelas tambahan...kalau cuti hujung tahun yang 5 minggu tu pulak biasanya seminggu awal dan 2 minggu akhir kena datang sekolah untuk meeting dan persiapan...Simpati dengan nasib cikgu bila ada orang kata jadi cikgu ni senang...

No comments:

Post a Comment