Wednesday 3 October 2012

Geram!!! Jangan Pandang Sebelah Mata



Nak cerita ni kenapa aku geram sangat.. perasaan geram datang sebab ada orang perlekehkan kerja aku...Bagi orang yang tak kenal aku, dia orang pandang sebelah mata je... Cakap dengan aku macam aku ni tak ada kelulusan. Hello!!!...aku dah sampai tahap PhD tau walaupun belum habis lagi dan InsyaAllah aku akan habiskan juga. Aku dah pernah mengajar di Universiti
tau..bukan setakat IPTS...IPTA beb... Kenapa manusia pandang pada jawatan dan pangkat.. AllahhuRabbi... Maaflah kalau post kali ni 'emo' sikit..sebabnya ramai yang jumpa dengan aku pandang rendah dengan kerja-kerja aku. Dia orang rasa dia orang ada JAWATAN dengan GAJI yang 3000-10000 sebulan dah cukup bagus.. Aku malas nak cerita dengan dia orang 'background' aku...cukuplah aku luahkan dalam blog ini.. Aku bukannya berlagak, tapi janganlah pandang rendah pada seseorang walaupun orang tu tukang sapu sampah. Manalah tahu orang itu lebih dari aspek taqwa, ilmu & amalan...Jangan pandang pada jawatan & pangkat...

2 comments: